Mozart’ın sonatlarının beşincisi, Türk usulü finaliyle anılan Rondo Alla Turca diğer adıyla Türk Marşı’dır. Mozart’ın 1783’te yazdığı üç bölümlü sonatın en çok tanınan bölümü olan finali Türk Marşı, çabuk tempoda, canlı ve neşe uyandıran bir temayla başlar. Bu parlak bir yeniçeri müziğidir. Mozart bu eseri yazarken, Viyana’yı iki kez kuşatan Türklerden esinlenmiştir. Dönemin romantizm akımının önemli yazarlarından Alman E.T. Hoffmann’ın ifadesiyle bu eser, “Hiçbir arayışa gerek göstermeden, renkli çiçekler arasında gümüş parlaklığıyla süzülen bir ırmak gibi” akar. Dinleyen herkesi büyüleyen Türk Marşı, Mehter Takımının iki ileri bir geri yürüyüşünü hatırlatır.
Mozart’ı dinlemeyi kendine yakıştırmayan siyasetçilerin yönettiği ülkemizde Türk Marşı’nı bir kez daha dinleyelim.
Bir Yanıt
HAKKANİYET OLAN VE iÇİNDE TÜRK OLAN HER ŞEYE VARIM.